Trwa wczytywanie strony. Proszę czekać...
Sobota, 22 września. Imieniny: Maury, Milany, Tomasza
08/09/2018 - 09:30

Ewa Minge: Kreatywność można rozwijać w małych ośrodkach

Ewa Minge, znana w Polsce i na świecie kreatorka mody uczestniczyła w panelu dyskusyjnym Forum Ekonomicznego poświęconemu kreatywności. Czym jest słowo kreatywny? Czy kreatywność można rozwijać w małych ośrodkach?

:Błędnie zakłada się, że sektor kreatywny rozwija się wyłącznie w dużych miastach. Nie, ludzie z małych miast wyjeżdżają do aglomeracji, bo tam są media i środki, na to, aby wyeksponować swoją kreatywność.  Ludzie kreatywni z małych miejscowości wsiadają więc w pociąg i jadą po tzw. sukces. Wszelkiego rodzaju splendory spływają na Polskę A, nie bierze się spod uwagę, że na tę Polskę A składa się Polska B, C, D, E.  – twierdzi Ewa Minge

Jeśli ktoś się uprze i będzie chciał być kreatywny to odniesie sukces, nie ruszając się ze wsi. Z Poznania przeprowadziłam się do Pszczewa, który do dnia dzisiejszego nie ma praw miejskich. Tam założyłam firmę. Mając lat 20, jako bardzo kreatywna studentka historii sztuki i kulturoznawstwa,  przekonałam wójta, aby wydzierżawił mi pomieszczania, bo nie mieściłam się we własnym mieszkaniu ze swoją małą firmą"

Później Ewa Minge pomyślała, że nie ma czasu jechać do Warszawy, bo tak samo będzie mieć stamtąd daleko do Paryża, Berlina, Londynu czy Nowego Jorku.  Kiedy więc pojechała za granicę i postanowiła zawalczyć, raptem znalazła się tam, gdzie były największe w jej dziedzinie domy mody.  

- Bardzo ważne jest wychowanie, przełamanie mentalności oraz szkolnictwo - od żłobka przez  szkoły  zawodowe, o którym często zapominany. Przemysł kreatywny zarezerwowany dla elit? Szkolnictwo zawodowe powinno powrócić do podstaw szkolenia tzw. mistrzostwa zawodowego. Młodzież ze szkół zawodowych powinna być dumna z tego, że uczy się w szkołach kreatywnych" - dodaje kreatorka mody.

(MKA). fot. aut.

Jeśli zauważyłeś błąd, zaznacz fragment tekstu zawierający ten błąd.
www.sadeczanin.info






Dziękujemy za przesłanie błędu



PARTNERZY AKCJI