Trwa wczytywanie strony. Proszę czekać...
Czwartek, 28 marca. Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni
22/08/2018 - 19:15

Jak docisnąć ministra Adamczyka w sprawie "Sądeczanki" na Forum Ekonomicznym

Po krynickim deptaku spacerują kuracjusze i turyści, ale już niedługo będą się tamtędy przechadzać najważniejsi w Polsce politycy. Także minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który przyjedzie do Krynicy rozprawiać o futurystycznym środku transportu, a pojedzie zakorkowaną "Sądeczanką" .

Już we wrześniu Krynica stanie się miejscem najpoważniejszych dyskusji, decyzji biznesowych i politycznych deklaracji. Czy będą to też dyskusje dotyczące budowy Sądeczanki? Pytanie jest zasadne, bo to właśnie droga z Brzeska do Nowego Sącza i dalej do Krynicy jest wąskim, komunikacyjnym gardłem, przez które co roku przedzierają się najważniejsi politycy nie tylko z Polski, ale też i zagranicy.

Czytaj też Nie ma zgody, nie ma wariantu, jest wielka ściema. Będzie pogrzeb "sądeczanki"?

Lista gości tegorocznego, krynickiego forum zapełnia się znanymi nazwiskami. Swoją obecność potwierdził  też najważniejszy dla tej inwestycji polityk, minister infrastruktury  Andrzej Adamczyk, który weźmie udział w debatach dotyczących najnowocześniejszych rozwiązań infrastrukturalnych i transportowych w Europie.

Paneliści - jak czytamy w zapowiedziach tegorocznego forum -  będą starali się wybiec nieco w przyszłość i spróbować odpowiedzieć na pytanie – jak w najbliższych latach, a może dekadach, będą przemieszczać się po kontynencie Europejczycy? Czy będzie to po prostu auto, a może superszybki hyperloop. To kapsuła zabierająca do 28 osób, która  poruszałaby się w specjalnej rurze z obniżonym ciśnieniem, co zmniejszyłoby opory powietrza i pozwoliłoby osiągnąć prędkość dźwięku  czyli 1200 kilometrów na godzinę.

Transport to w dalszym ciągu jedno z największych wyzwań ekonomicznego rozwoju w Europie. Przez ostatnie lata byliśmy świadkami powstawania rewolucyjnych projektów i koncepcji dotyczących jego ewolucji. Czy to naprawdę możliwe, że duże ośrodki miejskie w Europie, takie jak Wiedeń i Bratysława, Warszawa i Łódź, czy Paryż i Londyn, zostaną połączone przy pomocy futurystycznych rozwiązań, takich jak hyperloop? A może wiekowe, ale strategiczne systemy logistyki oparte o pociągi, spedycję ciężarową oraz samoloty będą w dalszym ciągu dyktować warunki na rynku? – to główne tezy dyskusji.

Czytaj też Można oszaleć. Znowu mnożą warianty ekspresówki do Brzeska!

I choć minister będzie być może roztaczać futurystyczne wizje podczas Forum Ekonomicznego na pewno nie uniknie pytań o bardziej przyziemną drogę do Brzeska, która ma połączyć Nowy Sącz z autostradą A4.  

Wielu tych rozwiązań nie będzie dało się zastosować bez przebudowy infrastruktury w całej Europie. Mowa o tak strategicznych projektach jak nazywana „Drogą życia” – Via Carpatia czy kolej Rail Baltica. Szybsze przemieszczanie się to także kwestia kolei dużej prędkości Warszawa-Kraków-Brno-Bratysława-Budapeszt-Belgrad. W kwestii transportu wodnego głośno mówi się o kanale Odra-Dunaj. Moderatorem dyskusji, w której weźmie udział Andrzej Adamczyk, będzie szef parlamentarnej komisji infrastruktury – Bogdan Rzońca, który polskimi pomysłami dzielił się ostatnio z parlamentarzystami z Kaukazu Południowego, podczas Forum Ekonomicznego w stolicy Gruzji, Tbilisi.

[email protected] fot, forum-ekonomiczne.pl







Dziękujemy za przesłanie błędu