Trwa wczytywanie strony. Proszę czekać...
Wtorek, 23 kwietnia. Imieniny: Ilony, Jerzego, Wojciecha
05/07/2015 - 07:53

Wycieczka w Małe Pieniny dla najmłodszych z Łabowej

Ostatnia w tym roku wycieczka szkolnego koła Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego z Łabowej, działającego przy miejscowym Zespole Szkolno-Gimnazjalnym, odbyła się w Beskid Sądecki i Małe Pieniny.
Nastroje na wycieczce były już wakacyjne. Oceny już wystawione, więc dzieci w pełni mogły się relaksować w otoczeniu malowniczych krajobrazów Beskidu Sądeckiego i Małych Pienin. Pod przewodnicką opieką Joanny Król i Wojciecha Szaroty 70 osób wyruszyło z Kosarzysk do Bacówki na Obidzy, gdzie miała miejsce miła uroczystość - świętowanie urodzin pani przewodnik. Od córki Amelii był torcik i świeczki, a od pozostałych gromkie "100 lat". Które to urodziny tego nie wiemy, oficjalna wersja była, że 18-te, więc tego się trzymajmy.

Po krótkim odpoczynku powędrowaliśmy na Przełęcz Gromadzką i przez najwyższy na trasie Szczob dotarliśmy na Przełęcz Rozdziela, która oddziela Beskid Sądecki od Małych Pienin. Podziwialiśmy z niej piękne panoramy Pienin Właściwych z charakterystyczną sylwetką Trzech Koron i Pasma Radziejowej. W drodze do rezerwatu Biała Woda wstąpiliśmy do pasterskiej bacówki, aby od kuchni podejrzeć proces produkcji oscypka. Dla niektórych wielką atrakcją było "gospodarskie ZOO'" na trasie. Spotykaliśmy kozy, koniki, krówki, kotki, pieski i oczywiście owieczki. Najbardziej urzekły nas malownicze skałki Rezerwatu Biała Woda. Smolegowa Skała, Wąwóz Międzyskały i ukwiecone łąki budziły zachwyt wśród młodych turystów.

Na zakończenie wycieczki wyszliśmy na polanę Bukowiny, która jest jednym z najładniejszych punktów widokowych w tym regionie. Ale, że samymi doznaniami estetycznymi człowiek nie wyżyje, więc był też czas na pierogi ruskie, kwaśnicę i inne smakołyki w gospodzie na polanie. Zeszliśmy do Jaworek, a w drodze powrotnej pożegnaliśmy się na okres wakacji. Dwa miesiące szybko miną i we wrześniu znów spotkamy się na szlaku.