Trwa wczytywanie strony. Proszę czekać...
Środa, 8 maja. Imieniny: Kornela, Lizy, Stanisława
25/05/2016 - 10:45

Pielgrzymka Chóru Echo II z parafii św. Kazimierza

W sobotę 14 maja Chór Męski „Echo II” z parafii św. Kazimierza w Nowym Sączu wyjechał na pielgrzymkę do Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej. Po spotkaniach kolędowych w styczniu to już druga impreza organizowana w ramach jubileuszu 115-lecia istnienia Chóru Echo i 25-lecia jego kontynuacji pod nazwą męski Chór „Echo II”.

Pierwszy dzień pielgrzymki – wycieczki krajoznawczej to dzień poznawania smaków i trudów ziemi, dzień relaksu  i poznawania nieznanego. Pomiędzy Piekarami Śląskimi a Tarnowskimi Górami znajduje się mała miejscowość o pięknej nazwie Radzionków. W Radzionkowie odwiedziliśmy niezwykłą osobę – pana Piotra Mankiewicza oraz jego wymarzone dzieło życia – Muzeum Chleba. Przez dwa dziesięciolecia Pan Mankiewicz kupował na targach staroci wszelkie eksponaty związane z piekarnictwem i cukiernictwem i marzył o tym, aby coś trwałego po sobie pozostawić. Jak to u nas w Polsce, nie mógł liczyć ani na władze samorządowe ani nawet na zamożne rody piekarskie – swoje Muzeum Chleba wybudował za własne pieniądze i to po pięćdziesiątce. Pan Piotr może być wzorem dla wielu z nas. Natomiast w samym muzeum kilka tysięcy eksponatów pokazuje wielkość kultury technicznej naszych przodków, nie tylko w piekarnictwie ale i w życiu codziennym i dawnej szkolnej izbie i dawnym sklepie.
Muzeum Chleba znajduje się na Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Zwiedziliśmy też drugi element tego szlaku – Sztolnię „Czarnego Pstrąga”. To sztolnia powstała w poprzednich wiekach w celu odwodnienia kopalni srebra w okolicach Tarnowskich Gór i po  zaprzestaniu wydobycia srebra została udostępniona do zwiedzania dla turystów. Sztolnia ma długość 600 metrów i znajduje się od 20 do 30 m pod ziemią. Aby popłynąć na łódkach musieliśmy zejść po krętych metalowych schodach w szybie „Sylwester”. Trasa turystyczna to tylko fragment większej sieci znajdującej się pod Tarnowskimi Górami. Po wyjściu szybem „Ewa” na powierzchnię, mieliśmy jeszcze przyjemność przejścia ścieżkami przepięknego parku w Reptach. Rosną tam wspaniałe i piękne okazy starych drzew. Na zakończenie dnia uczestniczyliśmy w skromnej wieczornej imprezie w restauracji „Leśniczówka”, na obrzeżach parku w Reptach. Nocowaliśmy w hotelu „Gwarek” w Tarnowskich Górach.

Niedziela 15 maja. Z Tarnowskich Gór wyruszyliśmy do Wadowic. To tam nasz opiekun ks. Mateusz Kazimierek koncelebrował mszę św. w intencji jubileuszu Chóru „Echo II” z prośbą o dalsze błogosławieństwo i potrzebne łaski. Przed mszą świętą odwiedziliśmy oczywiście już odmienione muzeum Jana Pawła II. To był dzień zesłania Ducha św.  a dwa dni wcześniej minęła 35. rocznica zamachu na Jana Pawła II  na placu św. Piotra w Rzymie przez Ali Agce. Podsłuchujemy artystów. przygotowujących się do spektaklu muzycznego Piotra Rubika „Tryptyk Rzymski”, który ma odbyć się wieczorem.
Z pięknego miasta położonego u stóp Beskidu Małego wyruszamy w stronę Kalwarii Zebrzydowskiej, aby tam pokłonić się Matce Boskiej Zebrzydowskiej i pospacerować po dróżkach Maryjnych.
Zespół klasztorno–kalwaryjski wpisany jest na listę UNESCO, i zachwycę  ciągle i  rozmachem, i spokojem pielgrzymów.
W godzinach wieczornych Chór  „Echo II” powrócił do Nowego Sącza, ubogacony o nowe doświadczenia i przeżycia, wzmocniony na dalsze dni roku jubileuszu 115-lecia i 25-lecia kontynuacji działalności. Wszak przed nami kolejne wyzwania.